KAMERALNE PRZEDSZKOLE / GRUPY RÓZNOWIEKOWE
Jesteśmy małym przedszkolem, mamy przestrzeń dla 25 Dzieci. Przebywamy w grupach mieszanych wiekowo, co stanowi odzwierciedlenie realnego świata i naturalnych sytuacji społecznych, także doświadczeń rodzin wielodzietnych. Bowiem rozwój człowieka nie jest jednorodny. Uczymy się w różnym tempie, na wiele różnych sposobów i w interakcji z różnymi ludźmi (również w różnym wieku!) W rzeczywistości bowiem młodsze dzieci znacznie szybciej uczą się, podpatrując te starsze, a starsze sporo zyskują, wcielając się w role przewodników.
INDYWIDUALNY TOK ADAPTACJI
Z poszanowaniem dla odrębności drugiego człowieka, także w zakresie jego potrzeb, proces adaptacji jest zindywidualizowany. Planujemy go razem z Rodzicami, jest dostosowany i modyfikowany dla każdej rodziny z osobna. Jesteśmy otwarci na obecność Rodzica (lub innego opiekuna). Zdajemy sobie sprawę z tego jak stresującym etapem może być adaptacja, a także jak znaczące zmiany niesie ze sobą. Zatem, staramy się przeprowadzić ją z dużą uważnością, czułością, i w zgodzie z potrzebami dzieci i dorosłych. W naszym przedszkolu rekrutacja jest całoroczna.
BEZ KAR I NAGRÓD
Stawiamy na współpracę i autentyczne relacje, świadomie rezygnując z motywacji zewnętrznej, mającej destrukcyjny wpływ poczucie własnej wartości.
KONTAKT Z NATURĄ
Codziennie wychodzimy na dwór, korzystamy z placów zabaw, spacerujemy, także do pobliskiego lasu. Wybieramy się na wycieczki korzystając z oferty teatru, kina i miejsc związanych z tematem realizowanych projektów edukacyjnych.
RÓŻNORODNE ZAJĘCIA
Dodatkowe aktywności dostosowane są do zainteresowań dzieci. W trosce o harmonijny rozwój regularnie organizujemy zajęcia sensoryczne, dostarczając różnorodnych bodźców zmysłowych i poszerzając świat doznań. Obcujemy ze sztuką – wspólnie muzykujemy, także przy akompaniamencie pianina na zajęciach rytmiki, malujemy, lepimy, nieustannie tworzymy, dajemy przestrzeń ekspresji artystycznej, czerpiąc z tego radość i pobudzając kreatywność.
ANGIELSKI
Wprowadzamy język angielski w naturalny sposób, poprzez wspólne śpiewanie, zabawę, codzienne aktywności.
ODPOCZYNEK
Nie praktykujemy leżakowania, organizujemy przestrzeń do relaksacji i wypoczynku, w zgodzie z potrzebami ciała jest możliwość drzemki w ciągu dnia.
EDUKACJA DEMOKRATYCZNA
Każdy człowiek ma naturalną tendencję do rozwoju, która ujawnia się, gdy znajdzie się w sprzyjających warunkach– czyli braku presji i przymusu – nasz mózg nie lubi przymusu, uczy się kiedy coś go zachwyca, zajmuje i interesuje. Rolą dorosłego jest przewodnictwo w postaci inspiracji i wsparcia. Zgodnie z tymi wartościami organizujemy codzienne kręgi edukacyjne, jedynie zachęcając dzieci do udziału. Na miejscu rywalizacji stawiamy współpracę, towarzysząc w odkrywaniu własnej drogi.
SPOŁECZNOŚĆ
Ważne są dla nas relacje z Rodzicami– chcemy być w kontakcie. W ramach budowania społeczności organizujemy spotkania grupowe będące okazją do wspólnej nauki i zabawy, przyjęcia okolicznościowe, konsultacje indywidualne i spotkania wynikające z potrzeb.
WSPARCIE SPECJALISTÓW
Gdy zachodzi taka potrzeba zapewniamy konsultacje z psychologiem, logopedą, pedagogiem – możliwość korzystania z terapii w trakcie pobytu w przedszkolu.
IDEE, KTÓRE NAS INSPIRUJĄ:
RODZICIELSTWO BLISKOŚCI
W myśl Rodzicielstwa bliskości dbamy o budowanie dobrej, bezpiecznej relacji z Dziećmi. Wiemy, że płacz dziecka lub wyrażenie innych emocji są komunikatem na temat jego potrzeb, towarzyszymy zarówno w chwilach radości, jak i smutku czy złości.
POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY
To rodzaj komunikacji, który bywa nazywany językiem empatii, serca bowiem uczy wrażliwości, emocjonalnej świadomości, szacunku dla własnych uczuć i potrzeb, ale też uczuć i potrzeb innych. Opierając naszą komunikację się na: obserwacji, wyrażeniu uczuć, określeniu potrzeb i formułowaniu próśb – możemy prawdziwie usłyszeć drugiego człowieka.
PEDAGOGIKA MARII MONTESSORI
Inspirujemy się metodą Montessori, wspieramy dzieci w samodzielnym odkrywaniu otaczającego je świata, zdobywaniu doświadczeń i nauki poprzez własną aktywność. Kieruje nami zaufanie do dziecka i jego wrodzonej potrzeby zdobywania wiedzy. Chcemy być towarzyszami dziecka, bowiem to ono wie co jest najlepsze dla jego optymalnego rozwoju, naszym zadaniem jest stworzenie odpowiednich warunków.
WARTOŚCI JASPERA JUULA
Wierzymy że zarówno dzieci jak i dorośli mają tę samą ludzką wartość i prawo do poszanowania granic. To my jako osoby dorosłe jesteśmy odpowiedzialni za jakość relacji dorosły – dziecko, sprzyja im autentyczność oraz empatia czyli zrozumienie uczuć i potrzeb innych.